tisdag 22 februari 2011

Köptips vecka 8 och summering av shoppingfri månad

Så,nu tillslut kommer lite köptips för söderorts butikerna vecka 8!

Jag kan säga att jag tycker att de flesta suger den här veckan! Och att jag är väldigt dålig på att tipsa om billig frukt men det är för att jag helt enkelt inte äter frukt och därför inte förstår vad man vill köpa och inte. Ja,jag skäms över att jag inte äter frukt om det var någon som undrade. Jag gillar inte konsistensen,den är konstig på de flesta och resten är jag allergisk mot typ så banan är den enda frukt jag tuggar i mig.
Men jag gillar tanken på att köpa frukt och äta frukt!

Jag har lagt till lite tips på vad man kan göra med varorna färgad text och inom parantes.

Vi foodmarket:

Färsk dansk fläskfilé 49.90kr/kg(kortpris)
(pasta m. tärnad fläskfilé, helstekt i ugn, stekt i skivor med t.ex ugnspotatis till
Färsk rostbiff tyskland 79.90kr/kg
( rostbiff eller stek kanske?)
Paprika 19.90kr/kg
Gurka 2st/10kr
Skivad lax 200g 2st/50kr
(pasta med lax, kokt som den är med potatis och laxpudding)
Ägg 15st storlek M 22.90kr


Ica maxi Haninge:

Hel säck potatis 5kg/ 15kr
(potatis och purjolökssoppa, kokt, stekt, mos, gratäng,potatisplättar, hasselbackspotatis )
Färsk hel kyckling 19.90kr/kg
(ugnssteka hel)
Skinkstek, Svensk färsk 39.90kr/kg
(plommonspäckad skinkstek)
Ost Arla herrgård/greve/präst 49.90kr/kg
Benfri fläskkarré svensk 29.90kr/kg
(grillspett i ugn, gryta, stek)
Körsbärstomater 5kr/250g

Hemköp:

Färsk dansk fläskfilé 59.95kr/kg
Frysta räkor storlek 90/120 500g/15kr
15pack ägg storlek M 20kr(kundkorts vara)
Bakpotatis 4st/10kr
(bakad med god röra till)
Lite sportlovsmaterial:
Vete/rågkaka 20kr (kundkorts vara)
Ekströms soppor, typ nypon/blåbar osv, 2 st 1L förpackningar 20kr
Mandelkubbar 2 st påsar 310g/st 20kr(kundkort), vet inte om det är bra pris eller bra att ha egentligen men jag blev väldigt sugen på det när jag såg det!

Lidl:

Grillkorv 500g 9.90. Inte en favoritvara för mig men nåt går ju säkert att hitta på med den.
2 påsar frysta pommes 1kg styck/16kr
Frysta räkor 500g storlek 79/90 19.90kr
Färska svenska kycklingbröst filéer 800g/59.90kr (helgpris)
(grilla i ugnen hela, kycklinggryta, kycklingpasta)

Coop forum Haninge:

Nötfärs svensk 39.90kr/kg vid köp av andra varor för 300kr samt medlemskort. Jag tycker det är ett sugit erbjudande för Ica maxi har ju alltid köttfärs för 39.90kr/kg utan hot och krav. Men jag tar med det ändå...
Tomater 19.90kr/kg
Zucchini 2st/15kr
(gröpa ur och fylla med köttfärsröra+lite ost på och gratinera i ugn. Skiva och pressa lite vitlök på skivan, lite ost på och gratinera i ugn. Lägg ett lager tunna skivor på köttfärsen i lasagnen)
Tvådelad kyckling filé svensk 700g/59.90kr
(kycklingrulader)

Matdax i hökarängen bjuder på allehanda konstiga saker till billiga priser som vanligt men det jag absolut skulle slå till på där är Chorizo/bratwurst/salsagrill från Sorunda för 12kr(240g). Sjukt användbara som de är eller i en pasta. Sen skulle jag nog köpa olivoljan och smöret som de har på erbjudande.
http://www.matdax.se/annons/1.pdf

Citygross orkar jag inte kolla vad de har den här veckan,får inte deras reklamblad och har inte kraften att surfa mer nu!!!!!!!


Jag kan även passa på att summera min shoppingfria månad. Jag har avstått alla frestelsen mellan 19 januari-19 februari(vilka är datumen då jag får pengar) förutom följande snesteg:

1stycke födelsedagspresent till Björne (som var ett jättefint vinställ samt söta virkade glasunderlägg!)
och...
ett par skor..som jag inte alls borde köpt. Usch och fy på mig... För att ytterligare förvärra situationen så lånade jag pengar av sambon till att köpa dem. Sen för att ännu en gång spä på min dålighet lite så lovade jag J att slänga ett par skor i utbyte vilket jag inte gjort.... Mitt skoägande går honom på nerverna då de dyker upp lite överallt hela tiden och där man minst anar det.
 MEN! Till mitt försvar så var de på REA och så va de ju sååååå fina!

Men jag skäms ändå lite...en aning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar