tisdag 8 mars 2011

Köptips vecka 10 (söderort som alltid!)

Mat mat mat mat mat mat!!! Har inte hunnit äta lunch idag,magen kurrade så högt att en kund i butiken frågade vad som lät. Har kollat runt i reklambladen och kan tänka mig att äta allt men det här är bästa fynden:

Vi butikerna:

Färsk benfri fläskkotlett i bit från tyskland 29.90kr/kg (är lite skeptiskt till tyskt fläsk dock efter dioxin skandalen där!)
 Gouda ost 49.90kr/kg
Stekfläsk 500g/29.90kr
Gurka 2st/10kr
Tomater 16.90kr/kg
Gräddfil 3dl/5.90kr(kortpris)

Hemköp:

Färsk svensk skivad fläskkarré med ben 29.95kr/kg (med ben är ju inte jättekul men nu är det ju faktiskt ganska trevligt ute så man kan ju marinera och grilla i solen)
Rimmat sidfläsk i bit, svenskt, 29.95kr/kg
Nötstek, svensk, 69.95kr/kg. Sjukt gott att göra porter stek på http://www.tasteline.com/recept/porterstek
Kryddkorv 300g 2st/35kr. Kan inte bestämma mig om jag tycker det är ett bra köp eller inte men...typ ok?
Milda 1kg 19.95kr
Tvättmedel Ariel 5st/100kr

Ica maxi Haninge:

Falukorv Ica 800g 2st/25kr
Champinjoner i lösvikt 19.90kr/kg
Äpplen&päron 9.90kr/kg
2 paket korvbröd 25kr. Korv med bröd är sjukt billig mat om korven är billig. Att köpa korv&bröd i Ikeas montera&dinera matbutik rekommenderas varmt! Av mig då alltså
Makaroner kungsfågeln (olika sorter) 9.90kr. Här har man ju den tveklösa maken till falukorven!

Lidl: hade I N G E N T I N G som får mig att orka gå dit den här veckan.


Coop Forum Haninge:


Fläskytterfilé , dansk, 49.90kr/kg (medlemspris)
Prästost 49.90kr/kg
Viltskav/vildsvinsskav. MUMS!!! Köp och laga skav. Kan knåpa ihop ett recept och lägga upp i veckan
Skogaholmslimpa skivad 13.90 (medlemspris)

Matdax hökarängen:


http://www.matdax.se/annons/1.pdf
Jag skulle nog slå till på lite högrev, wokgrönsaker, kryddkorv och diskmedel. Kanske lite

Här är för övrigt en rolig bild som Erica tog på en Matdax butiks skylt idag:


Det här är ju hysteriskt jävla kul tycker jag! Jag älskar folk som skriver skyltar men absolut inte har någon aning om vad de skriver




Har jag glömt någon butik? Känns lite...tomt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar