fredag 4 mars 2011

Syntax error

Drabbades av en smula mental syntax error i början av veckan och har legat nedbäddad i förvirrat tillstånd med grisig huvudvärk.
Efter några dagars isolering från mobiler, mail, blogg och facebook så är jag typ nästan igång igen men inte rolig nog att laga någon ärtig mat. Så håll till godo med ett annat spartips!

Schampo. Schampon man köper i butik är oftast skit, de frisören säljer är ju å andra sidan på tok för dyra för en fattiglapp. Av alla såna "mellanpris schampon" som jag prövat så har jag alltid haft elektriskt, frissigt, torrt, flottigt eller glåmigt hår och ingen har gjort det dem lovat.

 Vad gör man då?

JO!!!! Man köper det billigaste man hittar och blir toknöjd! Jag köpte det billigaste skiten(fint ska det va!) jag hittade på Willys någon gång. Eldorados schampo&balsam. Anledningen minns jag inte nu men det var väl desperation/ekonomisk kris/behov av extra schampo/resdags och det kostade ca 8kr flaskan för schampo och balsam.

Det här 8kr(fast det kostade 7kr när jag köpte det första gången)schampot har totalt chockerat mitt hår och jag har använt det sedan dess. Använder det till dottern också och även hon är nöjd! Har prövat både varianten för torrt hår och den för normalt och båda är eyok!



 När jag tvättar håret så schamponerar jag en gång-sköljer-schamponerar-sköljer och sen balsam. Det här är ingenting jag behöver göra just med billighets schampot utan jag gör det jämt för det blir bäst så!

Billighets balsamet funkar att ha hela vägen ner i hårbotten utan att håret blir flottigt,något som jag upplever att man inte kan ha med de flesta balsam. Jag brukar krama i lite "finare" balsam(typ Syoss så inte toklyxigt direkt) eller inpackning i topparna på mitt hår då det är lite slitet efter alldeles för många hemma blekningar.

Mitt enda klagomål på den här produkten är förpackningen. Du som har designat etiketten, vad tänkte du??!! 
Krummeluren på bilden ser ut som en springmask ur en svettig mardröm. Usch byt nu!

Åk och köp! 16 kr för hela kittet-because you're worth it!



För att bevisa att jag inte har uteliggar hår så bjuder jag på en bild. När jag tog bilden så är det 2 dagar sen jag tvättade håret.

Det ser ut som att jag har manhands men det är en synvilla tack vare min brist på fotokompetens. Egentligen har jag ganska trevliga små kvinnorhänder!


Här är förövrigt ett gyllene tillfälle att bua och bäa hur håret ser ut när jag klipper det själv som jag beskrivit i tidigare inlägg. Fläta och klipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar