torsdag 28 april 2011

Stör mig så jävla mycket på vissa saker jag gör

Jag har vissa saker för mig som jag själv tycker är enormt frustrerande.


Jag kastar kläder i en stor hög när jag ska klä på mig på morgonen och inte kan bestämma mig. Sen orkar/hinner jag inte ta tag i högen direkt utan den bara växer och växer och jag blir mer och mer frustrerad varje gång jag ser den.





Jag skriver väldigt mycket post-it lappar och oftast fäster jag dem på baksidan av post-it blocket eller nåt annat smart ställe så sen när jag behöver informationen jag varit noggrann nog att skriva ned(kladdigt och förkortat) så varken hittar eller förstår jag lapparna.


Jag får lätt hängups. T.ex så har vi en svinvass japansk kockkniv som jag skar rakt genom min egna nagel med en gång(för att jag pratade i telefon och lagade mat samtidigt).
Efter den händelsen så har jag blivit lite besatt av hur vass den är. Jag har även en smärre fobi för skador i munnen som typ bita sig i tungan eller slå ut en tand och liknande.
 Som ett resultat av detta så har min hjärna varit vänlig nog att framkalla någon slags tvångstanke hos mig varje gång jag ser just den kniven.
 Tvångstanken är att jag skulle bli tvungen att slicka på kniven.
Den här tanken är så sjukt äcklig för mig att jag får svimningskänslor varje gång, blir  jätte yr och mår illa. Det hindrar mig dock inte från att tänka tanken varje gång jag ser kniven. 
Överväger att göra mig av med den.




Jag försjunker i djupa matematiska uträkningar. Nu pratar vi alltså om timvis. Vad jag inte gör när jag räknar däremot är att skriva några förklaringar så när jag ska återvända till det så har jag ingen aning om vad jag höll på med.





Jag kan inte göra någonting med måtta. Jävligt frustrerande.


Jag är dålig på att säga nej.


Jag hatar när mina fötter känns smutsiga eller dammiga. Jag kan bli så frustrerad att jag måste avbryta det jag håller på med och gå och duscha dem.


Så sjukt irriterande det kan vara att umgås med sig själv ibland

1 kommentar:

  1. Du ebara för underbar! hahahaha..men LOVA...slicka ALDRIG på den kniven!!! Kasta skiten!!
    Kramar Eva

    SvaraRadera